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폴아웃2 모드 : 모르도르의 땅 (Lands of Mordor)



Fallout 2: Lands of Mordor

Fallout 2 mod | Released 2013


Lands of Mordor is a Fallout 1.02 (US version) based mod, that requires having Killap's RP 2.33 pre-installed. 

It brings more attention to wasteland fighting. New balance in weaponry and armor, faster XP gain (2-3 times faster than in original game), modified critters, and overall higher challenge. Created for (more or less) experienced players of Fallout 2, who prefer playing as a fighter character. Sorry, but stealth/charisma- boy players will most likely fail, as critters now are likely to resist a lot of damage types. Whereas over 90% of original Fallout2 players preferred small guns, here all sorts of skills will come in handy. Some of the beasts of wasteland will be almost invulnerable to normal damages, and it will take another sort of weaponry to humble them down: fire, laser, plasma, electricity, explosions, or EMI. Altogether, there is 7 damage types in Fallout. Why use only 1? All that beautiful big guns were made plain useless in F2. Now you're gonna like them miniguns :) 


모르도르의 땅은 Killap의 RP 2.33이 사전 설치되어 있어야하는 Fallout 1.02 (미국 버전) 기반 모드입니다. 

그것은 황무지와의 전쟁에 더 많은주의를 기울입니다. 무기 및 방어구의 새로운 균형, 빠른 XP 게인 (원래 게임보다 2-3 배 빠름), 변형 된 생물 및 전반적으로 높은 도전. 낙오자 2의 경험 많은 선수를 위해 제작되었으며, 전투기 캐릭터로 플레이하는 것을 더 선호합니다. 미안하지만, 스텔스 / 카리스마 소년 선수는 실패 할 확률이 높습니다. 이제 동물은 많은 피해 유형에 저항 할 가능성이 높습니다. 원래 Fallout2 선수 중 90 % 이상이 작은 총을 선호했지만 여기 모든 종류의 기술이 유용 할 것입니다. 불모의 짐승 중 일부는 정상적인 피해에 거의 무적이 될 것이며, 화재, 레이저, 플라즈마, 전기, 폭발 또는 EMI와 같은 다른 종류의 무기를 이용해 겸손하게 할 것입니다. 전부, Fallout에는 7 가지의 피해 유형이 있습니다. 왜 1만을 사용해야합니까? 그 모든 아름다운 아름다운 총들은 F2에서 쓸모 없게 만들어졌습니다. 이제 miniguns을 좋아할거야. :)



파일 다운로드 클릭: Download now





Description

Fallout 2 :Lands of Mordor" mod, by Mordor, released first on May 5, 2013, this here is version 0.040.


Installation: download the archive into a copy of your Fallout 2 directory (critter.dat and master.dat will be required in there). Extract the contents there. If prompted, overwrite files. Done!

Mainly, the mod is about edited .pro files. So, if you want to manually install it, just copy over 'items' and 'critters' folders in your Fallout 2 RP data\proto folder, and it should be working.

Live changelog is here

I'd also be willing to hear bugreports and suggestions on future improvements.


낙진 2 : Mordor의 땅 "모드, Mordor에 의해 2013 년 5 월 5 일에 첫 번째로 릴리스 된이 버전은 0.040입니다.


설치 : 아카이브를 Fallout 2 디렉토리의 사본으로 다운로드하십시오 (여기에는 critter.dat 및 master.dat가 필요합니다). 거기에 내용을 추출하십시오. 메시지가 나타나면 파일을 덮어 씁니다. 끝난!

주로 mod는 편집 된 .pro 파일입니다. 따라서 수동으로 설치하려면 Fallout 2 RP data \ proto 폴더에 'items'및 'critters'폴더를 복사하면됩니다.

라이브 changelog 여기에 있습니다

나는 또한 미래의 개선에 관한 버그 보고서와 제안을 기꺼이 들어 볼 수있다.



"Fallout 2: Lands of Mordor"
Based on Killap's 'Restoration Project' v2.33 for Fallout 2
Changelog


	v0.001, (2013-05-03)

+	Worldmap movement speed is greatly decreased;
+	Modified weapons and armor, to create a better balance, and bring many weapons to use, at the same time nerfing too strong ones (gauss, plasma, etc.);


	v0.002, (2013-05-04)

+	Modified flame fuel, rockets ad energy cells to weigh less;
+	Adjusted burst amounts for some weapons;
+	Buffout addiction chance set to 20%;
+	Jet addiction set to 25%;
+	Pipe Rifle now has 4 bullets in clip and can shoot at the cost of 4 APs at range below 3 hexes;


	v0.003, (2013-05-05)

+	Decreased Flamer damage;
+	Increased Rocket Launcher range, and increased attack AP cost;
+	Fixed .223 Pistol's primary attack;
+	Further balancing;
+	Added Readme and Manual to game folder;


	v0.010, (2013-05-08)

+	Mod now based on Killap's Restoration Project v2.1.2b, this should fix lots of bugs of original US 1.02d patch;
+	Again, lots of weapon and armor modified;
+	End game enemies are more dangerous now (especially deathclaws);


	v0.020, (2013-05-10)

+	A lot of balancing (and data fixes) in weapons, armor and ammunition;


	v0.025, (2013-05-14)

+	Fixed attack modes for Red Ryder guns;
+	Fixed .44 Desert Eagle pistol attack mode (used bad close range and +60% for long range modifier, scope type);
+	Little Jesus knife made stronger (now stands between Wakizashi and Louisville Slugger effectiveness-wise);
+	Modified some armor DT and DR stats. Minor changes;
+	Gatling Laser bursts are shorter but more powerful now. This reduces ridiculous critical damage and increases low basic damage;
+	Game will not end upon reachin March 8, 2255. The date will be reset to allow playing on;
+	End game tier monsters made tougher to mainain challenge (centaurs, alien, floaters, deathclaws, fire geckos, enclave patrolmen);
+	Melchior and Gruthar made tougher a bit;
+	Various other small fixes and adjustments in items;


	v0.026, (2013-05-17)

+	Tough Deathclaw: hitpoints set to 330 (were 326);
+	Modified stats for some critters;
+	PipBoy not available at game start;


	v0.030, (2013-11-23)

+	Increased grenade damage (and Molotov);
+	Increased frag/emp/plasma grenade base range to 15 (was: 8 );
+	Big gun thug made tougher (the one around New Reno, with flamethrower);
+	Fixed Lousville slugger data;
+	Big (basic) radscorpion made a little big tougher;
+	Mod moved to RP version 2.2;


	v0.031, (2017-01-01)

+	Mod moved to RP version 2.33;


	v0.032, (2017-01-04)

+	Fixed brass knuckles attack mode (..to punch, used to be none);
+	Sledge and Supersledge no longer have knockback perk (used to knock back too far on crits);


	v0.033, (2017-01-31)

+	Fixed Desert Eagle, no longer has scope range;
+	Removed 'Weapon accurate' perks from Shotgun, Combat shotgun, H&K CAWS, Jackhammer, Sawed-off shotgun;
+	Removed 'Weapon penetrate' perk from .223 pistol;
+	Gauss pistol and rifle: 'accurate' perk replaced with 'penetrate';
+	Assault rifle now can't cause critical miss, doesn't drop or lose ammo (it's well known as a reliable weapon);


	v0.040, (2017-02-04)

+	Made Wild Dogs (critter proto 082) to be tougher and give more XP (275 instead of 60);
+	Mole Rat (proto 110) unarmed accuracy set to 80%, melee damage set to 7;
+	Greater Mole Rat (proto 111) unarmed accuracy set to 85%, melee damage set to 9;
+	Mutated Mole Rat (proto 117) unarmed accuracy set to 85%, melee damage set to 14, HP to 70;
+	Homesteader (proto 220) is given boost to small guns skill: set to 124%;
+	.45 caliber ammo (pro 357) modified: 3/2 damage modifier changed to 11/7, and accuracy penalty reduced from 15 to 8;
+	Thugs (pro 30, 31, 34, 35, 36, 37, 38, 39) given better accuracy with shooting weapons (around 60-75 now);
+	Items.xlsx database updated, info should be intact now, also added critter and ammo tabs;
+	Improved damage/burst ratio on all miniguns;
+	Lowered all minigun ammo consumption and decreased capacity;
+	Altered Sniper Rifle and .223 Pistol damage, for better distinction;
+	Grease Gun damage lowered: 10-20 > 7-15;
+	Modified radscorpions: more damage, high damage threshold, ultra low damage resistance, more XP;
+	Upgraded sfall to version 3.8.1 (replaced ddraw.dll file, didn't touch .ini);
+	Critter protos 006 and 117 are now in ideal balance (and should no longer be touched);
+	Mantises changed: very hard to hit, low HP and resistance, high damage, abnormally high action points, a lot of XP;
+	Small Tough Deathclaw: damage set to 25, XP reward is 1200;
+	Tough Deathclaw: XP reward set to 2500;
+	Modified a lot more crittters;
+	Molotov Cocktail alternative flinging set to 28 range and 6 AP, first mode AP cost reduced to 4, range preserved;
+	Changed alternative knife/blade thrust attacks into +1 range/+1 AP cost type;
+	Spear/pole offense distance upped to 3 hex. Now you can feel this weapon actually has a reach;
+	Mother Deathclaw and Gruthar are made 2 single strongest deathclaws in the game;



"폴아웃2 2 : 모르도르의 땅"
Fallout 2를위한 Killap의 'Restoration Project'v2.33을 기반으로합니다.
변경 로그


	v0.001, (2013-05-03)

+ 월드 맵 이동 속도가 크게 감소합니다.
+ 무기와 갑옷을 수정하여 더 균형을 이루고 많은 무기를 가져와 동시에 강한 힘을 가하는 (가우스, 혈장 등).


	v0.002, (2013-05-04)

+ 수정 된 화염 연료, 로켓 연료 에너지 셀의 무게는 적습니다.
+ 일부 무기의 조정 된 버스트 양.
+ Buffout 중독 확률 20 %;
+ 제트 중독 25 %로 설정;
+ 파이프 라이플에는 클립에 4 개의 탄환이 있으며 3 칸 아래의 범위에서 4 개의 AP가 필요합니다.


	v0.003, (2013-05-05)

+ 화염 피해 감소;
+ 증가 된 로켓 발사기 범위와 공격 AP 비용 증가;
+ .223 권총의 기본 공격이 수정되었습니다.
+ 추가 밸런싱;
+ 게임 폴더에 Readme 및 Manual 추가;


	v0.010, (2013-05-08)

+ Mod는 Killap의 Restoration Project v2.1.2b에 기반을두고 있습니다. 이것은 원래의 US 1.02d 패치의 많은 버그를 수정해야합니다.
+ 다시, 많은 무기와 방어구가 수정되었습니다.
+ 엔드 게임의 적들은 이제 더 위험합니다 (특히 데스 클로).


	v0.020, (2013-05-10)

+ 무기, 갑옷 및 탄약에서 많은 균형을 맞추기 (그리고 데이터 수정);


	v0.025, (2013-05-14)

+ 레드 라이더 총에 대한 고정 공격 모드;
+ .44 Desert Eagle 권총 공격 모드 (근거리 범위 한정자, 스코프 종류에 대해 근접한 범위 및 + 60 % 사용) 고정.
+ Little Jesus 칼이 강하게 만들어졌습니다. (현재 Wakizashi와 Louisville Slugger의 효과가 현저합니다.)
+ 일부 갑옷 DT와 DR 통계가 수정되었습니다. 사소한 변화;
+ 개틀링 레이저 버스트는 짧지 만 더 강력합니다. 이것은 우스운 치명적인 손상을 줄이고 낮은 기본 피해를 증가시킵니다.
+ 게임은 2255 년 3 월 8 일에 끝나지 않을 것입니다. 날짜는 재생을 허용하도록 재설정됩니다.
+ 메인 테인 도전 (켄타우로스, 외계인, 부유물, 죽음의 망치, 불길, 영토 순찰)에 강하게 만든 게임 종족 괴물.
+ Melchior와 Gruthar는 더 강하게 만들었습니다.
+ 다양한 기타 작은 수정 및 항목의 조정;


	v0.026, (2013-05-17)

+ 힘든 Deathclaw : 330으로 세팅 된 hitpoints (326);
+ 일부 동물을위한 수정 된 통계;
+ 게임 시작시 PipBoy를 사용할 수 없습니다.


	v0.030, (2013-11-23)

+ 수류탄 피해 증가 (그리고 Molotov);
+ frag / emp / plasma grenade base range를 15로 증가 시켰습니다 (: 8);
+ 큰 총을 깡패가 더 강하게 만들었습니다 (새로운 리노 주위에, 화염 방사기로);
+ 고정 Lousville 슬러거 데이터;
+ 큰 (기본) radscorpion이 조금 더 거칠게 만들었습니다.
+ Mod가 RP 버전 2.2로 옮겼습니다.


	v0.031, (2017-01-01)

+ Mod가 RP 버전 2.33으로 옮겼습니다.


	v0.032, (2017-01-04)

+ 고정 된 황동 너클 공격 모드 (.. 펀치, 아무도 없어서는 안되는);
+ Sledge와 Supersledge는 더 이상 knockback perk을 가지고 있지 않습니다.


	v0.033, (2017-01-31)

+ 고정 사막 독수리, 더 이상 범위 범위가 없습니다;
+ 산탄 총, 전투 산탄 총, H & K CAWS, Jackhammer, Sawed-off 산탄 총으로부터 'Weapon accurate'특전을 삭제했습니다.
+ .223 권총에서 '무기가 꿰 뚫린다'는 제거됨;
+ 가우스 권총과 라이플 : '정확'한 퍼크가 '침투'로 바뀌 었습니다.
+ 어썰트 라이플은 이제 치명적인 실패를 유발할 수 없으며, 탄약을 떨어 뜨리거나 잃지 않습니다 (신뢰할 수있는 무기로 잘 알려져 있습니다).


	v0.040, (2017-02-04)

+ Wild Dogs (동물 레비토리 082)는 더 강하고 더 많은 XP (60 대신 275)를 제공합니다.
+ 첩자 쥐 (원시 110) 비무장 정확도 80 %, 근접 공격 데미지 +7;
+ 광역 쥐 (원시 111) 비무장 정확도 85 %, 근접 공격 데미지 9로 설정;
+ Mutated Mole Rat (proto 117) 비무장 정확도 85 %, 근접 공격 데미지 14, HP 70;
+ Homesteader (proto 220)는 작은 총기 스킬에 부스트가 주어진다 : 124 %로 설정;
+ .45 구경 탄약 (직업 357) 수정 : 3/2 데미지 변경자가 11/7로 변경되었으며 정확도 패널티가 15에서 8로 감소했습니다.
+ 사격 무기 (지금은 약 60-75 명)의 정확도가 뛰어난 깡패 (프로 30, 31, 34, 35, 36, 37, 38, 39);
+ Items.xlsx 데이터베이스가 업데이트되었습니다. 정보가 그대로 유지되어야하며, 생물과 탄약 탭이 추가되어야합니다.
+ 모든 미니 건의 데미지 / 버스트 비율 향상;
+ 모든 minigun 탄약 소비량을 줄이고 생산량을 줄였습니다.
+ 더 나은 구별을 위해 스나이퍼 라이플과 .223 권총 손상을 변경;
+ 그리스 건 피해 감소 : 10-20> 7-15;
+ 수정 된 레이더 스코피온 : 더 많은 데미지, 높은 데미지 쓰레 숄드, 매우 낮은 데미지 저항, 더 많은 XP;
+ 버전 3.8.1로 업그레이드 된 sfall (ddraw.dll 파일을 대체하고 .ini를 건드리지 않았습니다.);
+ Critter protos 006과 117은 이제 이상적인 균형 상태에 있습니다. (더 이상 만져서는 안됩니다.)
+ Mantises가 변경되었습니다 : 공격하기가 매우 어렵고, HP와 저항이 낮고, 높은 데미지, 비정상적으로 높은 액션 포인트, XP가 많이 있습니다.
+ 작은 힘든 죽음의 대가 : 피해 25, XP 보상은 1200으로 설정됩니다;
+ 터프 데스 클로 : XP 보상이 2500으로 설정되었습니다.
+ 더 많은 생물을 수정했습니다.
+ Molotov 칵테일 대안 28 범위 및 6 AP, 첫 번째 모드 AP 비용을 4, 범위 보존 된 감소로 설정 flinging;
+ +1 범위 / + 1 AP 비용 유형으로 대체 칼 / 블레이드 스러스트 공격 변경;
+ 스피어 / 폴 공격 거리가 3 칸으로 올랐다. 이제이 무기가 실제로 도달 할 수 있다고 느낄 수 있습니다.
+ Mother Deathclaw와 Gruthar는 게임에서 가장 강한 두개의 죽음의 손길이되었습니다.



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* 이곳은 영어 무식자를 위한 모드 자료실입니다.

* 이곳이 안전하게 운영이 될수 있도록 ..빡센 저작권 관련 자료는 피해주시고 출처를 밝혀 주세요 

* 많은 폴아웃 유져분들을 위해서 재미나고 유용한 모드의 발굴과 공유를 해주시고 

  문제가 있는 파일은 댓글로 알려주시면 감사하겠습니다. 

* 한국인이 만든 모드가 필요합니다.

  앞으로 모드는 유료화가되어 돈을 주고 사야하는 일이 생길것 같습니다.

  모드 제작이 가능하신 한국 유져분들의 능력을 보여주세요

  (넥서스와 같이 본인이 만든 모드를 올리시고 내용에 본인 통장번호를 같이 첨부하여 

  기부를 받으시는 것도 권장합니다.- 관리자는 소정의 기부금을 납부할 의사가 있습니다.)   

* 한번에 올릴수 있는 파일의 크기는 100MB 입니다만 되도록이면. 

  파일하나당 약 50MB정도의 크기로 여러개로 나누어서 올려주세요 [최대업로드 300MB]

다른 유져를 위해 본인이 가지고 있는 자료를 공유해 주시면 정말 도움이 될것입니다.  

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