홈 > 폴아웃 자료실 > 모드 자료실
모드 자료실

폴아웃3 모드 매니져입니다.(FOMM) 0.13.21 버전

모드매니져 입니다.(FOMM) 0.13.21 버전


설치하실때...어디에 설치하시든 기억하셔야 하며, 폴아웃관련 단어가 없어서 

실수로 지우실수도 있습니다.


기본 설치 폴더를 권장합니다.


------------------------------------------------------------------------------------


아래의 매니져는 ...다른것입니다.

사용해 본일이 없어서,.,,그래도 함게 소개 합니다. (파일은 올려 놓았어요 

Fork of Fallout Mod Manager - FOMM



Main description, changelog and forums are located on New Vegas Nexus
You can get support at our Discord server

Original FOMM description below. 


This version of FOMM is the first step in expanding the scope of the mod manager. Instead of having two different managers, one for Fallout 3 and another for Fallout: New Vegas, FOMM is able to manage mods for both games from a single install. This ensures that all new features that are added to FOMM will be available for both games. Further, the folders that FOMM uses to store install info and FOMods are now configurable, allowing you to place them wherever you have disk space, rather than wherever FOMM is insalled.

Main Features:
For the mod user:
* Fail-Safe Mod Installs
Don't worry if a mod install fails; FOMM cleans up after itself, preventing half-installed mods.
* Mod Info Retrieval
When adding new mods, FOMM can retrieve missing information about the mod (such as author and the screenshot) from the web. You are prompted to enable this option, and it can be changed in the settings window.
* Mod Versioning
FOMM is able to upgrade mods without have to re-activate them, and without changing which mods overwrite which.
* Mod Reactivation
You can change the installation options of mods without have to reinstall them.


For the mod author and tinkerers:
* Configurable Scripts
Control how your mod can be installed, and give your users choices. You can write powerful install scripts using the flexible XML Configuration scripts, the more powerful C# Scripts, or event the traditional OBMM/OMOD script language.
* Low-Level Editing Tools
FOMM still includes: TESsnip, BSA Creator/Unpacker, Shader Editor.

Note to Mod Authors:
FOMod scripts for FO:NV mods should derive from FalloutNewVegasBaseScript, instead of BaseScript. The functions in the scripting language have changed to reflect the differences between FO3 and FO:NV (for example, NVSE instead of FOSE). If your scripts don't derive from FalloutNewVegasBaseScript they will still work, but you won't have access to the new functions, and calling FOSE-related functions will cause your script to fail.

Legal:
FOMM is licensed under GPLv3
Source code: GitHub
Original source code: SourceForge

Credits:
This fork is based on FOMM 0.13.21 by kaburke and timeslip (as of svn commit log) so send your kudos to them.
GitHub repo is containing all history from original SourceForge repo.
If I missed someone by mistake - please message me. 


MAIN FILES

  1. Fallout Mod Manager417 unique downloads651 downloads1,746kb sizeNo description.
0 Comments

* 이곳은 영어 무식자를 위한 모드 자료실입니다.

* 이곳이 안전하게 운영이 될수 있도록 ..빡센 저작권 관련 자료는 피해주시고 출처를 밝혀 주세요 

* 많은 폴아웃 유져분들을 위해서 재미나고 유용한 모드의 발굴과 공유를 해주시고 

  문제가 있는 파일은 댓글로 알려주시면 감사하겠습니다. 

* 한국인이 만든 모드가 필요합니다.

  앞으로 모드는 유료화가되어 돈을 주고 사야하는 일이 생길것 같습니다.

  모드 제작이 가능하신 한국 유져분들의 능력을 보여주세요

  (넥서스와 같이 본인이 만든 모드를 올리시고 내용에 본인 통장번호를 같이 첨부하여 

  기부를 받으시는 것도 권장합니다.- 관리자는 소정의 기부금을 납부할 의사가 있습니다.)   

* 한번에 올릴수 있는 파일의 크기는 100MB 입니다만 되도록이면. 

  파일하나당 약 50MB정도의 크기로 여러개로 나누어서 올려주세요 [최대업로드 300MB]

다른 유져를 위해 본인이 가지고 있는 자료를 공유해 주시면 정말 도움이 될것입니다.  

* 이 내용은 사실 본문 글쓰기에서도 가능한 방법입니다.

* 하지만 댓글 부분에는 따로 링크나 파일첨부가 없기에 입력 방법을 알려드립니다.

* 이미지 경우 댓글 내용 안에 [이미지주소] 형식으로 넣어주면 등록이 됩니다.

* 동영상은 댓글 내용 안에 {동영상:동영상공유주소} 형태로  입력해주시면 등록이 됩니다.

Category
State
  • 현재 접속자 71 명
  • 오늘 방문자 2,630 명
  • 어제 방문자 4,123 명
  • 최대 방문자 13,470 명
  • 전체 방문자 891,800 명
  • 전체 게시물 143,780 개
  • 전체 댓글수 95 개
  • 폴아웃 시민 899 명
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand